Vis blogs med tag:

Geddefiskeri på Møn

Buster båden blev pakket til en Hardcore dag på vandet i jævn til herrefrisk vind ud på de lyse nattetimer… Den stod på kystnært brakvandsfiskeri efter gedder og vi kørte hjemmefra ved 04.30 tiden på vej mod Møn. Vi havde en super dag på vandet idag, hvor det dog blæste ret voldsomt, og der var gode bølger til at starte med. Gedderne var meget træge og de fleste var gået på leg - vi fik dog lidt fisk og smed desværre nogle stykker pga meget mørkt vand... Illex Dexter 23shad i pike col var en af de bedre idag og blev indhaleret seriøst...

Ellers en del kontakter på Illex Dexter jerk og Quantum Crawling Jack! Ingen store over 4-4,5kg - men det var flot vejr og rart at være ude med kunstagn igen :-)

Min Fiskemaskine - en Finsk bygget Buster L i aluminium med en 50hk 4 takt Yamaha på hækken. Frontmonteret Minn Kota Riptide 80 lbs 24 volt GPS styret elmotor med I-link + div. elektronik og sikkerhedsudstyr.
En 4kgs gedde har seriøst indhalleret min 23cm Dexter shad...
20.03.2014

Stege Nor

Stege Nor, Geddefiskeri, Pikefishiong, Hecht, Jerkbait, shad

Flere fine laks i Østersøen

Westin Trolling stænger test :-)
Så kom Filip Faurholm også igang med laksene, - han fiskede alene denne dag, da makkeren meldte sig syg kort før afgang… Det var mega tåget på vandet, men Salty fik dog stadig lidt skæl ombord, -  ingen rigtig store, men fine fisk. Filip Faurholm testede de nye WESTIN trollingstænger af og han havde super succes med nogle nye "tapede modeller Trollingblink" fra Danish Lure. Stængerne fra Westin er superfede og de er lavet på TORAY klingerne, som vi kender fra Edge / Westin pirkestængerne. Super stærke og god rygrad. Bedste trollingagn var rød-orange i alle typer, dog skilte Danish Lures Copycat m. tape i frugtkurvfarven sig ud :-) Godt gået mvh. Andreas

Ps. Og til alle jer derude uden radar, lad vær at sejle 15mil ud i 50m sigt, eller køb en i har jo brugt 150000kr på jeres både skriver Filip til mig - følg ham på "Salty's Blog" :-)

Filip Faurholm med fin mellem laks - endnu en dag, hvor Daniush Lures Copy-cat fangede godt med fisk...
02.03.2014

Østersøen

Trolling

Laksefiskeri, Salmon Trolling, Filip Faurholm

Fine laks fra Østersøen

14,2kg./ 110cm. laks fra Østersøen / 40meteren ud for Møn 27-02-14.
Jeg havde en super dag på vandet denne torsdag d. 27 Februar 2014 i min Buster båd - jeg havde min kollega Casper Jakobsen med fra www.Jof.dk på vandet, hvor det blev til flere fine laks i båden - største på 14,2kg / 110cm til undertegnet - (fisken huggede på en Danish Lure copycat i kobber klovn fisket efter 20g. antikink bly og en sideplaner). Vi sejlede ud fra Klintholm havn kl. 06.45 og var i havn igen godt 12 timer senere igen. Vi var ude på 40meteren , syd for krigers og helt nede ved de gamle pladser senere - så vi fik sejlet lidt i det flade vand :-)… Det endte med at blive en marathon tur - da vi kørte hjemmefra mig kl 03.30 og vi var først hjemme og i seng ved midnat - så næsten oppe i et døgn - men hvad gør man ikke for en god dag på vandet :-) og så sover man også godt om natten efterfølgende :-)

Casper med fin laks fra Møn / Rügen Februar 2014.
Lidt laks til at spise er jo aldrig at foragte…
Andreas Holm Nielsen med 14,4kgs laks frs Møn - en super massiv og dyb fisk...
På vej på Trollingtur :-)
27.02.2014

Møn / 40 metereren

Trolling

Laks, Trolling, Østersøen, Salmon, Møn,

Ny Geddevideo med min PR. gedde på 13,5kg på toppen :-)

Lidt video fangstrapport, som vist siger det meste og bedre end ord fra min geddetur 13-02-14 :-)

13.02.2014

Sjælland

Youtube, video, Geddefiskeri, Gedde, Pike fishing, Hecht Angeln,

Vi glæder os til sommer

En bekendt har lavede sidste år denne film om fiskeri efter sommertorsk. Giver den fede trang til igen at fiske i T-shirt og bare tæer

12.02.2014

Øresund

Boat

Tags
Torsk, sommer, båd, jig, youtube, video, Øresund

Lakse video fra trollingtur vinteren i 2013

Et par gode dage på vandet med Uffe Bram fra en 2,5 dags fisketur til sydSverige start 2013 :-) Turen gav 20 laks! Se min lille YouTube video fra turen med højdepunkterne fra turen. God fornøjelse

03.02.2014

Østersøen

Salmon

Laks, Trolling, Østersøen, Sverige, Youtube, Video

Ny hjemmeside i 2014 & spændende fiskerigt efterår

Fin brakvandsgedde
Undertegnet må desvære beklage de lidt dårlige opdateringer dette efterår, men jeg arbejder i øjeblikket på en helt ny moderne hjemmeside med blog mm., som skulle være i luften foråret 2014, så der bliver der brugt noget energi.

Mit efterår har været super spændende med eksotisk fiskeri i Panama, geddeture til tyske Rügen, geddeture omkring Møn og deltagelse i Dansk Brakvands Cup. Desuden et par småture.

Nyt åbent fiskeprogam /lidt ture ligger her: http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk/kat222-Aktiviteter/

I 2014 kommer der til at ske en masse nye ting og flere opdateringer på den nye side.

Jeg ønsker alle en glædelig Jul og Godt Nytår

mvh.

Fin brakvandsgedde
01.02.2014

Diverse

Custom

Tags

Et tropisk fiskeeventyr i den kolde periode

Stor Yellowtail Snapper fanget på speedjigfiskeri i Panama Oktober 2013
Mit efterår startede lidt varmere end de fleste andre lystfiskeres. Da dagene så småt blev koldere og kortere herhjemme, så begyndte jeg så småt at pakke kortærmede skjorter, badebukser, shorts og tropisk fiskegrej ad libitum :-) Jeg skulle nemlig have et hold af danskere og svenskere med til endnu en fiskerejse til fantastiske Panama, hvor undertegnet var med som rejseleder. Det var 2. gang jeg skulle besøge denne super fede destination, som har en magisk tiltrækningskræft på mange lystfiskere med hang til stærke tropiske fisk kombineret med en 5 stjernet fiskelodge i suveræne omgivelser.
Alle har ønsker, drømme og forventninger, når de bestiller en drømmerejse. Denne rejse havde det hele: MEGET Spænding, utroligt stærke fisk, store fisk, hårde fights, mange fiskearter, virkelig god mad og drikke og naturligvis masser af sjov på fiske-campen. Hvad kan man ønske sig mere...
Det er altid spændende, når man skal afsted på fisketur med et hold, som man ikke kender i forvejen. En god ting er Altid at nedjustere sine forventninger inden sådan en tur, for hvis folk har for store forventninger, så kan de ofte blive skuffede. Men som regel går det hele op i en højere enhed, når vi er kommet frem til destinationen, hvor alle får sig en oplevelse ud over det sædvanlige og naturligvis krydret med nogle gode fisk :-)
Jeg havde, ligesom mine medrejsende gæster, virkelig set frem til dette års Panama-rejse, men jeg havde ikke i min vildeste fantasi ventet, hvordan vi kom fra start… Turen var en læserrejse booket gennem det svenske magasin Fiskefeber, hvor vi var tre danskere, som fløj fra København og de resterende seks svenskere skulle vi møde ved gaten til vores fælles flyvning fra Amsterdam til Panama City.
Det hele startede som en dårlig joke, da vi ikke måtte lette fra Københavns lufthavn, der lå badet i solskin, fordi der var kraftig tåge over Amsterdam. Det forårsagede så meget forsinkelse, at vi tre danskere ikke nåede flyet videre til Panama. Så mens de seks svenskere fulgte planen, de tjekkede ind på lufthavnshotelet i Panama city og siden nåede udhvilede frem til fiskelodgen til planlagt tid, så kæmpede vi danskere virkelig hårdt med først at få ombooket nye flybilletter i Amsterdam lufthavn, som tog 6 timer pga. der var strandet 3000 mennesker pga. de mange forsinkede fly - GAAAB! Vi var virkelig tålmodige og holdt humøret oppe ved at tænke fremad mod det der forhåbentlig ventede os. At alle fly direkte til Panama over de næste 3 dage var selvfølgelig overbookede og der var ikke mange muligheder til USA!  Reelt eneste udvej var en tur via USA - New York, som vi valgte og fik de sidste 3 billetter til en flyvning dagen efter. Det krævede dog speciel indrejse tilladelse til USA og en del tid med internet søgning af tilladelsen. Vi ville desuden få en super hurtig connection til næste fly videre mod Panama, så sidste flyvning hang i en MEGET tynd tråd… Og ville vi nå det?
Flybilleterne var bookede, vi var trætte, humøret var lidt presset inden vi dog sluttede aftenen med en god middag på et fint hotel uden for Amsterdam og gik til ro med sommerfugle i maverne og uvisheden om vi ville nå frem dagen efter til vores destination i tide?
Vi kom til New York en halv time før planlagt og det første som jeg fik øje på ude på landingsbanen var mit enorme stangrør på vej ud af flyveren - så HUMØRET steg lige 50 % :-) Herefter var det i løb, med bedende blikke og undskyldende bemærkninger til de medrejsende for at komme foran i køerne og  hurtigere frem til paskontrollen, indrejse check-in, bagage udleveringen osv. Vi nåede vores connection flight kort før start, men som om vi ikke havde været uheldige nok, så manglede én af mine medrejsendes bagage, som aldrig var kommet med flyet fra Amsterdam :-(Flyvningen til Panama city gik super fint i en kun halv fyldt flyver og vi landede først omkring kl 23 om aftenen lokal tid.
 Det korte af det lange var, at vi nåede Lodgen to timer før morgenmaden på den første fiskedag. En smule trætte, ganske vist!Det tog heldigvis den værste træthed, at jeg vidste, at der ventede deltagerne nogle meget store oplevelser. At der med stor sandsynlighed ville blive fanget nogle voldsomme fisk med ufattelige kræfter. Men ligesom alle andre steder i verdenen, så springer de store fisk ikke op i båden af sig selv – der skal arbejdes for dem. Heldigvis er fiskeriet meget varieret, så man kan skifte fra det lettere kystnære fiskeri med små poppere og stickbaits til store poppere og shads, eller til levende agn. Det betyder, at man som regel får fanget en del forskellige fiskearter.

Fiskeriet vekslede rigtigt meget over vores syv fiskedage. Der blev både satset offshore efter yellowfin tun, snappers, groupers og amberjacks samt tættere på kysten og på fritliggende grunde omgivet af dybt vand efter store roosters, cubera snappers, jacks og flere andre arter.Når vi fiskede på dybere vand gjorde Savage Gear’s Cutbait Herring i 465 gram det særligt godt. Her var det bl. a. store broomtail groupers, cubera snappers, store red snappers og amberjacks, som ikke kunne holde sig fra de store og livlige gummidyr. Desværre holder en sådan agn ikke så længe i kæften på en stor og sur rovfisk med seriøse tænder…En af ugens topfisk var en white belly grouper på omkring 60 kilo, som huggede over 90 meter vand på netop sådan en gummifisk! Det var Daniel Kedestig, som fangede monsteret, der virkelig gav ham kamp til stregen. Samme svenske bådhold havde fantastisk fiskeri samme sted efter store snappers og amberjacks og mistede en anden MEGET stor fisk efter 5 minutters hård fight.Danskerbåden fangede på første fiskedag fire flotte broomtail groupers, ligeledes på Cutbait Herring, i løbet af blot to timers fiskeri. Farven virkede underordnet, der skulle bare jigges sagte over bunden. Kim Jensen fangede turens største broomtail, som blev anslået til 23-25 kilo. Undertegnede fangede en broomtail på 21-23kg. Tobias Bragd tog turens største rooster på 25 kilo+, ligesom han også fik turens største yellowfin tun og amberjack – begge ligeledes fisk i 20-25 kilos klassen.Der blev landet flere rigtig store black tip hajer, og største haj fangede Martin Berggren. Vægten blev estimeret til 65 kilo, og hajen blev taget på popper!Gigantiske needlefish op til 6-7 kilo blev landet sammen med flotte jack crevalle og bluefin trevally op til 10-11 kilo. Daniel Kedestig fik turens største cubera snapper på omkring 25 kilo, der tog en popper og gav en hæsblæsende fight. Der blev også taget enkelte cuberas på jig og stickbaits, og de mange sjove bifangster inkluderede barracudaer, scierra og Spanish mackerels, pompano, bonitoer, skip jacks og guldmakreller, der huggede på små stickbaits og poppere. Der er ingen tvivl om, at et ekstra sortiment af mindre stickbaits i hvide og sølv farver skal medbringes næste gang.
Dumbell og Halco Roosta Haymaker i de store størrelser var klart top-poppere til cuberas og til fiskeriet på de store grunde. Mindre hvide og sølvfarvede stickbaits fra Orion, Rapala X-Rap med flere var topagn til inshore fiskeriet efter både roosterfish, cubera, og needlefish og sågar til tunene offshore. Vi væltede os ikke i store mængder af fisk hver dag, men vi fik flere topfisk i bådene hver eneste dag!Vejret var utrolig behageligt fiskevejr hele perioden – de fleste dage vekslede det mellem overskyet og lidt sol og på to af dagene havde vi et par kraftige regnbyger. De fleste dage var blæsten minimal, først hen på eftermiddagen begyndte det at lufte lidt.Lodgen spillede som altid 110% – ikke mindst med udsøgte mixede drinks. En af vores favoritter var en Piná Colada med friskblendet ananas, god lokal rom og kokoscreme. Aftenmenuen bestod af meget veltillavede fiskeretter med lækkert tilbehør, seafood (languster og blæksprutter) samt møre bøffer. De fantastiske råvarer blev behandlet på bedste vis af lodgens franske kok.Med til historien hører naturligvis, at vores fly blev forsinket på hjemvejen og at vi landede i Københavns lufthavn efter to forsøg (og heldigvis i god behold) i den værste storm noteret i Danmark nogensinde i et nærmest dansende og hoppende fly…På trods af en masse modgang med flyvningerne, forårsaget at et vejr som ingen af os er herre over, så kan jeg ikke vente med at komme af sted igen på mit næste eventyr!

Stor Yellowtail Snapper fanget på speedjigfiskeri i Panama Oktober 2013
9-10kgs Blue Trevally Fanget på popper i Panama Oktober 2013
Stor 20kg + Amberjack fra Panama Oktober 2013
Flot Guldmakrel / Dorado til Kim Jensen fra Panama Okt.  2013
Kim Jensen med stor Bromtail Grouper - fisken blev skudt til 23-25kg og gav ham sved på panden under fighten :-)
2 x fine Bromtail Grouper - begge fanget på Savage Gear cutbait Herring samtidig - begge svømmede bort kort efter dette billede var taget :-)
Bådene i Panaama m. Twin motore og soltag...
Lille udsnit af favorit agn / kunstagnene
Skarptandet makrel på popper...
Denne Guldmakrel / Dorado endte på middagsbordet som en delikatesse
Kim Jensen med stor Jack Crevelle fanget på popper.
Endnu en fin Bromtail grouper - denne fangede Lars
Fiskecampen
Close-Up af Jack
Fin Amberjack til Andreas H. N.
Lars med fin Jack Crevelle fanget på Popper
Fin Bromtail Grouper fra Panama 2013 - fisken svømmedebort kort efter billedet var taget
Swimmingpolen på Lodgen - et samlingspunkt om aftenen.
Lars med fin Cuberra Snapper fanget under jigfiskeri med Cutbait Hering 465g...
Fiskecampen Panama 2013
Udsigt Panama coast
22kg.+ Bromtail Grouper fanget på Savage Gear Cutbait Herring 465g. fra Panama 2013
Et lille udvalg af Halco, Dumbell & Daiwa Saltiga poppere og div. stickbats fra Panama 2013
En af de Friskfangede tun blev serveret som Starter om aftenen på fiskecampen :-)
10kg.+ Rooster til Lars under vores Panama fiskerejse Oktober 2013 - fanget på en Orion Hvid Stickbait
XXL Needlefish fra Panama 2009
Kim Jensen med YellowFin tun fra Panama 2013
01.11.2013

Panama

Custom

Tags
Fiskerejse, Panama, Grouper, Amberjack, Dorado, Jack Crevelle, Bluefin Trevally, Red Snapper, Yellowtail Snapper,

Flere store sommer-gedder og mange aborre

En fin PR gedde til sønnen hviler sig i dammen før genudsætning
Der er fanget rigtig mange store gedder her i sommerens løb, og i skrivende stund er sensommer / efterårs fiskeriet efter aborre på sit højeste.

Jeg har selv været på vandet nogle få gange og der er også kommet lidt flotte fisk i båden til sønnen på 4 år, som fangede sin første gedde - en fin 7-8kgs fisk på Furesøen på en lille Storm Hot N' Tot wobler.

Ellers står den på geddefiskeri på Rügen og herhjemme lige om lidt og fiskerejse til Panama sidst i Oktober...

Ønsker i at prøve noget spændende fiskeri, så konktakt mig i god tid, da efteråret allerede er booket godt ind!

En fin PR gedde til sønnen hviler sig i dammen før genudsætning
Fin Sommer-gedde fanget som bifangst under sandart fiskeri...
25.08.2013

Furesøen

Tags
Gedde, aborre, fiskeri, Furesøen, wobler trolling,

Stadig masser af sandarter Medio Juni

Skøn sandart fra en skøn morgen
Onsdag d. 12 Juni havde undertegnet Andreas Rasmussen med på en kort morgen fisketur inden mit andet job i Jagt & Fiskerimagasinet. Det blev nogle hektisk timer fra 05.30 -8.30, hvor vi landede 15 sandarter, en pæn gedde og en del fine aborre. Største fisk var gedden på ca 4kg. Sandarterne var mest mindre individer - de lå mellem 1-2 kg de fleste af dem...

En fantastisk flot morgen med næsten ingen vind og super flot solopgang.

Tak for en hyggelig tur og tillykke med alle dine nye PR. sandarter :-)

Skøn sandart fra en skøn morgen
Den sandart kunne ikke stå for en skalle
Verticalfiskeri Set-up med Lowrance HDS12 + Nu Garmin 721Xs chirp (tidligere 720s)...
Andreas Rasmussen med fin Juni-gedde fanget under Verticalfiskeri efter sandart
Vectra Vertical jighoved i Glow - monteret med løje + stingers - totalt effektiv sandart agn...
Andreas Rasmussen med aborren, som vi troede var en mindre sandart midt om natten :-)
12.06.2013

Sjællandsk sø

Sandart

Viagra e generici Levitra Cialis Generico Lovegra Super Kamagra Viagra femminile Acquistare Test Pacchetto Generico LIDA Dai dai hua Cialis Pastiglie Acquistare Super Kamagra Cialis Generico Viagra online
viagra hinta viagra vaikutus viagra virosta cialis hinta cialis 20 mg cialis kokemuksia kamagra jelly kamagra vaikutusaika kamagra 100 mg kamagra gel kamagra gel kaufen kamagra bestellen schweiz cialis generika cialis schweiz cialis kaufen kamagra gel kamagra kaufen kamagra schweiz kamagra gel kamagra 100mg oral jelly kamagra oral jelly kamagra que es kamagra 100mg
parajumpers gobi moncler coat mens cheap moncler coat cheap timberland boots uk canada goose womens uk parajumpers jackets uk canada goose womens cheap moncler coats canada goose outlet moncler coat sale belstaff motorcycle jackets moncler coat mens sale parajumpers long bear duvetica sale uk canada goose gilet barbour mens jacket cheap timberland boots barbour jacket mens belstaff sale parajumpers uk belstaff motorcycle jackets woolrich sale womens canada goose uk peuterey coats canada goose chilliwack bomber uk canada goose gilet uk canada goose gilet sale canada goose jacket sale duvetica uk canada goose chilliwack bomber parajumpers gobi bomber canada goose jacket uk